Nieuwe bomen aan de Strevelsweg

11 april 2011

Nieuwe bomen aan de Strevelsweg

Op woensdag 6 april sloegen de Charloise SP-fractievoorzitter Leo Smits, bewoner Janneke Bette-de Rouwe en deelraadsvoorzitter Ed Goverde de spade in de grond van de Strevelsweg voor het planten van een aantal nieuwe bomen. De plant is het directe gevolg van het deelraadsbreed aannemen van een SP-voorstel om deze weg in Charlois een groener aanzien te geven.

Al jaren was de kale Strevelsweg mevrouw Bette een doorn in het oog. Vergeefs probeerde zij via een bewonersinitiatief de kale strook tussen de rijbanen wat op te fleuren met een paar boompjes, maar de Deelgemeente Charlois reageerde aanvankelijk afwijzend vanwege de vele kabels in de grond op die plaats. De SP in Charlois ondersteunt de bewoners in hun wens om meer natuur in de wijk te krijgen. Daarom diende zij onlangs een voorstel in om de Strevelsweg te 'vergroenen'. Het voorstel werd raadsbreed aangenomen en daarom gingen 6 april vier jonge populieren de grond in.

Leo Smits, Janneke Bette-de Rouwe en Ed Goverde planten de bomen

De SP Charlois vindt het belangrijk dat bewonersinitiatieven niet ontmoedigd worden en dat alles in het werk moet worden gesteld om ten minste een compromis te bereiken. Actief SP-lid Aad van Rooijen overlegde met mevrouw Bette en Bomenridder-voorzitter Isolde van Overbeek. Deze laatste hield tijdens de raadstafel een ecologisch pleidooi om het plan te ondersteunen.

Door de mooie samenwerking tussen de SP-kerngroep Charlois, de SP-fractie, de Bomenridders, de deelraad maar vooral door de tomeloze inzet van Janneke kregen zij en haar medebewoners haar zin: nieuwe bomen sieren nu de voorheen kale strook op de Strevelsweg tussen Ahoy en het viaduct. De SP is blij met het behaalde resultaat en feliciteert mevrouw Bette van harte met haar 'vergroende' Strevelsweg.