Overal in Rotterdam klinkt Pro-test!

19 januari 2011

Overal in Rotterdam klinkt Pro-test!

Op 2 maart kiest u niet alleen de leden voor de Provinciale Staten, maar indirect bepaalt u ook de samenstelling van de Eerste Kamer. Woensdag 2 maart is dus de kans om uw Pro-test tegen dit rechtse kabinet te laten horen. De komende weken zijn cruciaal. Traditioneel is het opkomstpercentage voor de Provinciale Statenverkiezingen erg laag, dus u stem zal dubbel zo zwaar tellen.

PRO-test

Inmiddels is er al enorm veel Protest in Rotterdam. Een paar Rotterdamse voorbeelden:

Protest RET-medewerkers bij PVV
Maandagavond demonstreerden RET-medewerkers tegen de bezuinigingen en de verplichte aanbesteding van het stadsvervoer. De demonstratie was dit keer gericht tegen de PVV, omdat zij op dit onderwerp verkiezingsbedrog van de zuiverste soort hebben gepleegd.

Studentenprotest tegen de kenniscrisis
Al maandenlang protesteren studenten tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs. Het kabinet Rutte gaat ervoor zorgen dat studeren weer voor de elite gaat worden. Vrijdag zullen meer dan 10.000 studenten, hoogleraren en andere medewerkers van hogescholen en universiteiten op het Malieveld in Den Haag bijeenkomen voor een groots Protest.
Loes en Yasmina

Blijdorp moet blijven!
Al in november kwamen bezoekers en medewerkers naar het Stadhuis om te demonstreren tegen de bezuinigingen op Blijdorp. Dat vrijwel iedereen tegen de bezuinigingen is, bleek wel uit het feit dat in korte tijd ruim 100.000 handtekeningen werden opgehaald tegen de bezuinigen.
Blijdorp moet blijven

Stop de culturele kaalslag
ROOD, de jongeren in de SP, organiseerde eind 2010 samen met artiesten en kunstenaars een protest op de trappen van het stadhuis tegen de culturele kaalslag. Voorlopig is landelijk de BTW-verhoging van 6 naar 19 procent uitgesteld, maar deze verhoging kan alleen helemaal van de baan wanneer er geen rechtse meerderheid ontstaat in de Eerste Kamer.
Querien

Om zoveel mogelijk mensen op 2 maart hun stem te laten horen, hebben we iedereen hard nodig. Wilt u ook een steentje bijdragen aan de campagne? Neem dan contact op met Vincent Vergeer, via 06 811 598 98 of vincentvergeer@gmail.com

Wat kunt u allemaal doen?
- Kranten in uw buurt verspreiden
- Meehelpen op markten, bij stations, et cetera
- Verkiezingsborden beplakken
- Verslagen en/of foto's maken van acties en debatten