College laat Watt stikken

16 juni 2010

College laat Watt stikken

Het was vanochtend een trieste ochtend voor de popliefhebbers die nog hoop hadden dat poppodium Watt nog een kansje had. Alleen GroenLinks en de SP zagen een toekomst voor Watt. Onder zeer moeilijke financiële omstandigheden begonnen was het team van Watt echt op de goede weg, maar die weg is nu bruut afgesneden door VVD-wethouder Laan. Watt rest niets dan faillissement aanvragen.

logo WattSP-raadslid Josine Strörmann: "Jarenlang is er voortgetobd met dit pand en juist nu het er eindelijk op gaat lijken dat het lekker gaat lopen moeten ze stoppen! Zondegeld. We hebben nu helemaal niets meer in handen. Wat de SP betreft is de overheid hier een onbetrouwbare partner gebleken."

De SP vindt kunst en cultuur heel belangrijk. We vinden het prima dat de Schouwburg voor flink wat geld opgeknapt wordt; maar dan moet er ook aan andere doelgroepen gedacht worden. We zijn dadelijk de enige grote stad zonder groot podium. Strörmann: De coalitiepartijen en de wethouder gingen maar door over de nieuwe kansen die het faillissement van Watt biedt. En over alternatieve oplossingen. Ik heb geen één fatsoenlijke oplossing gehoord. Nieuwbouw kost tientallen miljoenen en het feit blijft dat dit college een flinke groep jongeren, maar ook wel degelijk ouderen, lelijk in de steek laat. Vergeet niet dat het met Watt gefuseerde Waterfront nu ook voorgoed verdwenen is."

Watt gebeurt
College schiet in eigen voet met sluiting Watt