Watt gebeurt?

10 juni 2010

Watt gebeurt?

Vanmiddag kwam het publiek van poppodium Watt in actie voor het stadhuis om te laten horen dat Rotterdam recht heeft op een volwaardig poppodium in het centrum van de stad. Watt moet blijven!

logo WattSinds enkele weken is duidelijk dat het poppodium weer in de financiële problemen zit door oude schulden van vorige eigenaren en geluidsoverlast en de kosten die goede isolatie met zich mee zou nemen. Verantwoordelijk wethouder Laan zag het eerste reddingsplan van Watt al eerder niet zitten. Vandaag stelden GroenLinks en de SP-fractie voor hierover een debat te voeren in de raad zodat Watt en het publiek weten waar ze aan toe zijn. Helaas waren de andere partijen en de wethouder het daar niet mee eens en werd het weer eens vooruit geschoven naar de volgende commissie vergadering aanstaande woensdag.

SP-raadslid en commissielid cultuur Josine Strörmann: '' Er is al genoeg gesproken over Watt, we weten alles al, als we nog langer wachten hoeven we er niet meer over te praten, dan is het te laat en heeft Rotterdam geen middelgroot podium meer en dat zou heel erg zonde zijn''.