Verlies in de stad, winst in Charlois

4 maart 2010

Verlies in de stad, winst in Charlois

De SP verliest aan de Coolsingel 1 zetel en komt daarmee uit op 2 zetels voor de komende periode. De SP'ers in Charlois boekten winst: zij komen nieuw in de deelgemeenteraad met 2 zetels.

SP-lijsttrekker Leo de KleijnEen van de redenen voor het verlies in de stad is de ongelooflijk lage opkomst. Ongeveer de helft van de Rotterdammers toog gisteren naar het stemlokaal. SP-lijsttrekker Leo de Kleijn: “Het is ontzettend jammer dat het ons niet gelukt is om de thuisblijvers over te halen toch een stem uit te brengen. We zullen kei-hard ons best moeten doen om dat voor de landelijke verkiezingen van 9 juni wel voor elkaar te krijgen.”

SP -lijsttrekker in Charlois Leo SmitsBeter deden de SP'ers het in Charlois: zij komen uit het niets met 2 zetels in de deelraad. Fractievoorzitter Leo Smits is tevreden: “Brigitte Melcherts en ik gaan er samen met de actieve leden de schouders onder zetten om van Charlois een socialere deelgemeente te maken.”