Buurten deze week: Barre omstandigheden

31 december 2009

Buurten deze week: Barre omstandigheden

Regen, sneeuw en zelfs een weeralarm konden actieve SP'ers er de afgelopen week niet van weerhouden om vier avonden langs de deuren te gaan in de verschillende Rotterdamse wijken om de jaarkrant af te geven. De afgelopen dagen gingen SP'ers buurten in het Nieuwe Westen, Vreewijk, Stadsdriehoek en in de Provenierswijk en konden wederom rekenen op veel positieve reacties.

Sun van Leeuwen in gesprek met een bewoner
Sun van Leeuwen in gesprek met een bewoner van de Provenierswijk

Tijdens alle avonden reageerden mensen positief op de leus op de voorpagina van de krant: 'Ikke, ikke' of doen we het samen?, hieruit blijkt wel hoezeer Rotterdammers snakken naar een andere en vooral veel socialere koers voor de stad. Een koers die de SP met genoegen wil inzetten, want onze handen jeuken om het eindelijk voor het zeggen te hebben.

Hasna el Maroudi en Vincent Vergeer in gesprek met een buurtbewoner

De komende weken zal de SP regelmatig langs de deuren gaan om de jaarkrant af te geven. Aanstaande zaterdag gaat de SP weer buurten, dit keer zowel in Oud- als Nieuw-Crooswijk in Kralingen-Crooswijk. We verzamelen om 15.00 aan de Isaac Hubertstraat 213 bij het chalet in de binnentuin van het blok Schut van Stien Weygertse. Maandag de 4e zullen we op pad gaan in Schiemond, waar we om 19.00 verzamelen in het buurtcentrum aan de Dempostraat en dinsdag de 5e gaan we langs de deuren in Carnisse, waar we om 19.00 verzamelen bij winkelcentrum Zuidplein ter hoogte van het zwembad.

Ondanks de regen gingen de SP'ers weer op pad
Weer of geen weer, SP'ers gingen langs de deuren

Download de nieuwe krant van de SP, 'Rotterdam verdient beter!' (PDF)