ROOD bij Duku-festival tegen armoede

19 oktober 2009

ROOD bij Duku-festival tegen armoede

Zaterdag werd de strijd tegen de internationale armoede gevierd. ROOD, jong in de SP, Rotterdam was aanwezig bij de DUKU-manifestatie, waar Rotterdamse jongeren centraal stonden, die moeten rondkomen van té weinig geld.

In Nederland zijn er nog steeds jongeren die in armoede leven en ieder dubbeltje moeten omdraaien om rond te kunnen komen. ROOD vindt dat dit in een rijk land als Nederland niet zou mogen gebeuren en vindt dat iedere jongere recht heeft op een ‘rijk’ leven. Stichting RoSA! organiseerde deze middag vol muziek, dans en veel lekker eten, om de jongeren een zetje in de rug te geven in deze moeilijke tijden.

ROOD op het Duku-festival

ROOD sprak met de jongeren en nam, als het van toepassing was, de enquête af die de SP momenteel houdt onder cliënten van de Sociale Dienst.

Verder spraken een aantal mensen zich voor de camera uit waarom zij vinden dat Rotterdam ook van hun is, de resultaten daarvan zijn terug te zien op rotterrdamisvanons.nl Natuurlijk kun je ook zelf je boodschap uploaden, door bijvoorbeeld achter je webcam te gaan zitten. Op deze site kun je duidelijk maken dat discriminatie niet het antwoord is op de bestaande problemen.

ROOD zal de komende tijd regelmatig op pad gaan om filmpjes te schieten en Rotterdammers naar hun mening te vragen over de stad. Wil je meedoen met deze actie of een andere ROOD-activiteit, neem dan contact op met Vincent Vergeer: (06) 81 15 98 98 of vincentvergeer@gmail.com

rotterdamisvanons.nl