SP blij met redding poppodium EXIT

18 december 2008

SP blij met redding poppodium EXIT

Het noodlijdende poppodium EXIT is gered. Wethouder Grashoff (cultuur) is over de brug gekomen. De SP heeft afgelopen maanden alle acties van de EXIT ondersteund en de problemen van het podium aan de kaak gesteld in de gemeenteraad en in de commissie cultuur. De SP is blij met het resultaat.

Bandje in de EXIT

Zo kon op aandringen van de SP-fractie een delegatie van het comité Red de EXIT inspreken op het stadhuis tijdens een vergadering van de commissie Cultuur. Er werd een handtekeningenactie en een succesvol benefiet-weekend georganiseerd. SP-fractievoorzitter Theo Coşkun mocht tijdens het benefiet de vele handtekeningen in ontvangst nemen en sprak zijn steun uit voor het podium. Theo Coşkun: 'Een podium als de EXIT mag niet verloren gaan en moest hoe dan ook gered worden'.

De EXIT, een eerbetoon aan het beroemde podium ’Eksit’ uit de jaren tachtig, is ontstaan vanuit idealisme en voorziet in een behoefte van veel jonge, veelbelovende, voornamelijk Rotterdamse muzikanten. Bands beginnen bij EXIT, stromen daarna vaak door naar Rotown of Waterfront en kunnen zo uitgroeien tot een volwaardige band voor grote zalen als Watt en andere grote podia in het land.

Eerder al leek de Exit gered