Muziekpodium EXIT ziet uitgang uit misère

25 september 2008

Muziekpodium EXIT ziet uitgang uit misère

Op aandringen van de SP-fractie konden Menno Smit, initiatiefnemer van het comité Red de EXIT, en EXIT-directeur Mark Beljon woensdag inspreken op het stadhuis tijdens een vergadering van de commissie Cultuur, om hun zorgen te uiten over de dreigende sluiting van het noodlijdende poppodium.

Alle aanwezige commissieleden spraken hun steun uit voor EXIT en begrepen niet dat er over miljoenen wordt gesproken voor een fictief urban podium, terwijl ondertussen bestaande poppodia grote moeite hebben hun broek op te houden. Het laagdrempelige en belangrijke podium EXIT heeft slechts enkele tienduizenden euro's per jaar nodig om te kunnen blijven bestaan. Wethouder Grashoff beloofde na afloop van de vergadering deze week in gesprek te gaan met het poppodium.

De deur van EXIT staat dus weer op een kier, en door die kier schijnt een sprankje hoop. Misschien hoeft het muziekpodium in oktober de deuren niet te sluiten, en kan het benefiet voor het behoud van EXIT aanstaande weekend uitmonden in een groot feest. SP-fractievoorzitter Theo Cornelissen is zondag aanwezig bij het benefiet om rond 16.00 de handtekeningen van de actie 'Red de EXIT' in ontvangst te nemen. Hopelijk met champagne.

Exit EXIT? (23-09-2008)