Huis-aan-huiskrant SP: maak Rotterdam écht veiliger!

24 augustus 2008

Huis-aan-huiskrant SP: maak Rotterdam écht veiliger!

Vrijwilligers van de SP verspreiden de komende weken een huis-aan-huiskrant (PDF) over veiligheid en leefbaarheid in grote delen van Rotterdam. De SP vindt dat het tijd is om te investeren in maatregelen die écht werken en klaagt in de krant de symboolpolitiek aan die in Rotterdam vaak wordt gevoerd. De krant bevat verder een interview met SP-fractievoorzitter Theo Cornelissen en een overzicht van de activiteiten van de SP in Rotterdam. De SP verspreidt ieder jaar een krant in de stad om verantwoording af te leggen en de Rotterdammers te informeren over haar voorstellen en acties.

Maatregelen als avondklokken, overal preventief fouilleren en cameratoezicht, mosquito's om hangjongeren weg te jagen, alcohol- en slaapverboden: ze dragen vaak weinig bij aan het veiliger maken van de stad, vindt de SP.
In de krant doet de partij voorstellen om bewoners de zeggenschap over de wijk terug te geven; jongeren beter en meer één-op-één te begeleiden; de oorzaken van problemen, zoals huisjesmelkers, hard aan te pakken; en de politie in staat te stellen beter haar werk te doen. Dit voorjaar bracht de SP al de nota Rotterdam draait door uit, waarin de partij de doorgedraaide Rotterdamse veiligheidsindustrie bekritiseerde.

Lees de krant online (PDF)
Meer informatie en leestips