Bewoners terecht boos over zendmast

11 juli 2008

Bewoners terecht boos over zendmast

Bewoners aan de Essenburgsingel zijn terecht boos over de onaangekondigde bouw van een grote zendmast voor hun neus. SP-raadslid Leo de Kleijn: 'Het is onvoorstelbaar hoe slecht er in deze stad met bewoners gecommuniceerd wordt. Een vijftig meter hoge zendmast wordt voor mensen hun neus neergezet, maar van te voren wordt niets met die mensen besproken! Wat mij betreft wordt een betere plek voor de zendmast gezocht.'

Geen zendmast hier...

De Kleijn wil dat de bouw van de zendmast wordt stilgelegd. 'De bewoners zijn helemaal overvallen. Waarom heeft de deelgemeente hierover niet gecommuniceerd? Bovendien hebben we het hier over een prachtig stukje groen Rotterdam. Zoveel groen hebben we niet in dit gedeelte van de stad. Het is dus beter daar met onze handen af te blijven. Er is trouwens een veel betere plek. Het is nergens voor nodig het woonplezier van deze mensen te bederven. Wat mij betreft kan de mast 500 meter verderop bij de sporendriehoek geplaatst worden.'