SP begint sms-actie voor stakers Unilever

3 november 2007

SP begint sms-actie voor stakers Unilever

De SP is een sms-actie begonnen ter ondersteuning van de staking van Unilever-medewerkers, die protesteren tegen de sluiting van drie winstgevende vestigingen. De SP wil de actievoerders een hart onder de riem steken. Door het woord 'succes' te sms-en naar het nummer 2211 maakt men 1,50 euro over aan het steunfonds voor de actievoerders.

Unilever, de producent van ondermeer Unox- en Hema-worsten, Calvé-pindakaas, Cup-a-Soup en Knorr wil drie winstgevende vestigingen sluiten.

SP-Kamerlid Paul Ulenbelt, initiatiefnemer van de sms-actie: "Er worden vijfhonderd banen geschrapt van mensen die uitstekend hun werk doen en winst maken, alleen omdat aandeelhouders nóg meer winst willen. Voor ons tellen de mensen en wij steunen hun strijd dan ook van harte. En we hopen dat ook anderen een klein gebaar willen maken door een sms-bericht te sturen ten bate van het steunfonds." De SP zal de opbrengst verdubbelen (tot een maximumbedrag van 10.000 euro).

Sms 'succes' naar het nummer 2211, dan betaalt u via uw telefoonrekening 1,50 euro aan het steunfonds. Wie een grotere bijdrage wil leveren, kan dat doen met een overschrijving op rekeningnummer 683 683 t.n.v. Steunfonds SP te Rotterdam o.v.v. 'Steun actie Unilever'.
Bedankt!

Actie Unilever-werknemers heeft resultaat: beste sociaal plan ooit (www.sp.nl, 08-11-2007)
Item TV Rijnmond: 'SP start sms-actie voor stakers Unilever' (03-11-2007)
Unilever-medewerkers in actie tegen dreigende ontslagen (24-10-2007)