Actieve leden discussiëren met Geert Reuten over economie

26 september 2007

Actieve leden discussiëren met Geert Reuten over economie

Op woensdag 26 september was er weer een ActieveLedenOverleg. Eens in de twee maanden zijn alle actieve leden en leden die erover denken actief te worden, welkom op zo'n avond. Na een gesprek over de algemene beschouwingen en de najaarscampagne 'Rotterdam verdient beter!', was het woord aan SP-senator Geert Reuten.

Geert Reuten

Geert Reuten, hoofddocent economie aan de Universiteit van Amsterdam en Eerste-Kamerlid voor de SP, ontvouwde zijn ideeën over de democratisering van de economie en ging daarover in gesprek met de Rotterdamse leden. Hoe kun je zorgen dat ieder mens daadwerkelijk één stem heeft in Nederland, niet alleen in de politiek maar ook in de economie? Hoe zorg je dat alle belanghebbenden bij een beslissing daadwerkelijk vertegenwoordigd zijn? Binnen de SP wordt de laatste jaren veel over deze thema's gediscussieerd en dat zal de komende maanden doorgaan.

Het ActieveLedenOverleg is er iedere twee maanden, met iedere keer actuele onderwerpen en acties, én informatie en discussie over interessante thema's. De volgende aflevering is op woensdag 21 november: dan zal het vooral gaan over het congres en de voorbereiding daarop voor de afgevaardigden.