SP-Statenkandidaten on tour voor beter OV

20 februari 2007

SP-Statenkandidaten on tour voor beter OV

Op zaterdag 24 februari organiseren tien SP-afdelingen in Zuid-Holland een tour met het openbaar vervoer om aandacht te vragen voor de bereikbaarheid van de randstad en het belang van goed, veilig en betaalbaar openbaar vervoer. De OV-tour begint om 10.00 in Leiden, met onder andere Tweede-Kamerlid Paul Ulenbelt en Bart Vermeulen, lijsttrekker voor de SP voor de Provinciale Staten.

Bart VermeulenIn Leiden voeren Ulenbelt en Vermeulen actie tegen de RijnGouweLijn door de binnenstad. De tour gaat vervolgens verder langs Voorschoten, Den Haag, Zoetermeer, Rijswijk, Rotterdam, Dordrecht, Gorinchem, Maassluis en Spijkenisse. Reizigers krijgen informatie over de standpunten van de SP op provinciaal en lokaal niveau. In Dordrecht wordt bijvoorbeeld aandacht gevraagd voor de grote problemen bij Arriva, in Rotterdam maakt de afdeling zich sterk voor een nachtnet met de metro, en in Zoetermeer gaat de SP in op de grote flaters bij Randstadrail. Verder lanceert de SP deze week een eigen actieplan om de Randstad duurzaam bereikbaar te houden.

Bart Vermeulen, lijsttrekker voor de SP voor Provinciale Staten: “Over verkeer en vervoer heeft de provincie veel te vertellen. De SP wil geen verdere privatiseringen en aanbestedingen. We willen gratis openbaar vervoer voor jongeren onder de 12 en 65-plussers, en uiteindelijk voor iedereen. Nieuwe wegen als de A4-Noord zorgen uiteindelijk voor meer files, vervuiling en overlast: we kunnen beter veel meer bussen en treinen inzetten. Alleen zo houden we de Randstad echt bereikbaar en zorgen we dat onze wegen en longen niet dichtslibben. Een stem op de SP op 7 maart is een stem voor beter openbaar vervoer.”

Hieronder vindt u het voorlopige schema van de plaatsen die de SP aandoet met de OV-tour op zaterdag 24 februari:

10.00 – 10.45 Leiden Centraal

11.10 – 11.35 Voorschoten (Voorstraat)

12.15 – 12.55 Den Haag Centraal

13.10 – 13.50 Zoetermeer (station)

14.15 – 14.45 Rijswijk (Herenstraat)

15.15 – 15.45 Rotterdam Centraal

16.10 – 16.35 Dordrecht (station)

17.00 – 17.30 Gorinchem (station)

16.00 – 16.30 Maassluis (station)

17.15 – 17.45 Spijkenisse (metro Centrum)