SP steunt actie thuiszorgwerkers

28 november 2006

SP steunt actie thuiszorgwerkers

Vandaag demonstreerden meer dan tweeduizend thuiszorgwerkers op het Schouwburgplein. Vorige week werd bekend dat de medewerkers van Thuiszorg Rotterdam per 1 januari niet langer de zorg op zich kunnen nemen van zo'n veertienduizend ouderen, zieken en gehandicapten. Thuiszorg Rotterdam is buiten de gunning in het kader van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning gevallen. SP'ers van de afdeling Rotterdam en de raadsfractie ondersteunen de actie.

medewerkers thuiszorg demonstreren op het Schouwburgplein

Thuiszorg Rotterdam heeft tweeduizend mensen in dienst. Het college heeft aangegeven dat het personeel huishoudelijke hulp van Thuiszorg Rotterdam overgenomen wordt door de zorgaanbieders Humanitas en Laurens, die de thuiszorg in Rotterdam gaan verzorgen.
De SP-fractie uitte bij monde van Josine Strormann eerder haar zorgen over de aanbesteding van de thuiszorg in een interpellatiedebat. De banen van de medewerkers van Thuiszorg Rotterdam staan op de tocht. Door de lage uurtarieven van Humanitas en Laurens is het maar de vraag of zij gekwalificeerd personeel kunnen leveren en tot slot raken de clienten hun vertrouwde hulp kwijt.
Tijdens en na de demonstratie tracteerden de SP'ers ter ondersteuning op tomatenSoeP.

SP'ers schenken demonstrerende thuiszorgwerkers tomatensoep

Aanbestedingen thuiszorg ramp voor Rotterdam (20-11-2006)