Buurten in Hoek van Holland

10 juli 2006

Buurten in Hoek van Holland

De SP-gemeenteraadsfractie trekt de komende jaren heel Rotterdam door: ze Buurten in de Wijken, praten met bewoners en leden over knelpunten en buurtacties, bekijken positieve initiatieven en problemen, en kaarten die waar nodig aan in de raad.
Maandag 10 juli waren de raadsleden in de deelgemeente Hoek van Holland. Een verslag:

Op de fractie kregen we eerst zelf bezoek van Paula Koedijk, de interim rayonleider van Sport en Recreatie van Hoek van Holland over de toekomst van de strandwacht, dat overgenomen wordt door de brandweer en het recreatiegebied Hoek van Holland dat eerst geprivatiseerd zou worden maar nu verkocht wordt. Maar ook over de strandpaviljoens die moeten wijken voor de aanleg van de nieuwe zeewering. Deze onderwerpen kwamen bij verschillende bezoeken aan Hoek van Holland weer over de tafel.

Een eerste bezoek was aan PvdA fractievoorzitter Paddy Roomer. CDA en VVD besturen Hoek van Holland ondanks de winst van de PvdA. We spraken o.a. over Kaap de Goede Hoek: dure huizen in de duinen waar Paddy niet echt een voorstander van is. Volgens hem moet er meer gecombineerd gebouwd worden. Ook had hij nog allerlei ideeën om de Hoek attractiever te maken.

Op bezoek bij de Hoekstee, het multifunctioneel wijkcentrum van Hoek van Holland dat eindelijk, na dertig jaar, gerenoveerd gaat worden. Behalve de locatiemanager Lydia Kaldenberg ontmoetten we daar ook SP-lid Mieke de Munck.

De fractie op stap

Op bezoek bij de bezorgde strandwacht. Houden ze hun baan? Zo niet, dan gaat er vele jaren kennis verloren.

Theo met hoofd Strandzaken Wim Wurz en zijn jeep, die ons ook nog een lift gaf naar het Expo Waterweg Centrum.

Nieuwe woningen in aanbouw aan het Seinpad.

Bij het Expo Waterweg Centrum hadden we afgesproken met SP-lid Robert Nijding om de plannen te bekijken voor het project Kaap de Goede Hoek.

Edwin de Voigt

Agenda Buurten in de Wijken 2006