Ledenvergadering SP: Rotterdam verdient beter!

1 december 2005

Ledenvergadering SP: Rotterdam verdient beter!

De SP Rotterdam heeft woensdagavond 30 november haar kandidatenlijst en het programma voor de raadsverkiezingen van 7 maart 2006 vastgesteld. De SP gaat de verkiezingen in met een stevige kandidatenlijst, waarop ervaring en jong talent samenkomt. En met een programma waarin de SP voor een echt andere koers in Rotterdam kiest. Het roer moet om. Rotterdam verdient beter!

Zoals lijsttrekker Theo Cornelissen zei: “De SP wil van Rotterdam weer een hartverwarmende stad maken.” Rotterdam is een prachtige stad, maar ook een stad met grote problemen. Zestien procent van de Rotterdammers moet het doen met een inkomen onder de armoedegrens. De werkloosheid is hoog. De wachtlijsten voor een betaalbare huurwoning worden steeds langer. De integratie verloopt moeizaam.

SP stelt kandidatenlijst gemeenteraad vast

De SP kiest voor een ander, beter Rotterdam. Een Rotterdam waar niemand buiten de boot valt. Waarin de armoede wordt aangepakt in plaats van de armen buitengesloten. Waarin alle mensen voldoende inkomen hebben voor een fatsoenlijk leven. Onze stad is van iedereen. In ons Rotterdam worden mensen die minder dan 120 % van het minimumloon verdienen niet buitengesloten, maar gesteund en uitgedaagd om boven zichzelf uit te stijgen. In ons Rotterdam hebben mensen kansen en perspectief.

De SP wil een stad waarin je goed en betaalbaar kunt wonen en niet je buurt wordt uitgesloopt. De sloopplannen van het college, die ertoe leiden dat steeds meer sociale huurwoningen gesloopt worden en steeds meer dure woningen gebouwd, moeten gestopt worden. Rotterdam verdient een huisvestingsbeleid dat sociaal en divers is en dat rekening houdt met de bewoners van de oude wijken.

Theo Cornelissen, gekozen lijsttrekker

De SP gelooft in Rotterdam. In de woorden van Theo Cornelissen: “In ons Rotterdam maken mensen samen de stad en verschuilt niet iedereen zich bang achter zijn voordeur.” De SP wil een stad waarin kinderen samen naar school gaan. Een stad met gemengde wijken zonder economische tweedeling. Een Rotterdam waarin discriminatie is verboden en wordt aangepakt. Waarin jongeren de ruimte krijgen en ondersteunt worden bij het zoeken van werk en stageplekken. Een stad waarin geen miljoenen worden weggegooid aan megalomane prestigeprojecten. Waarin niet een miljard euro wordt aan een Tweede Maasvlakte wordt besteed, maar dat geld gebruikt wordt om Rotterdam groener en socialer te maken."

'Rotterdam verdient beter!' - SP verkiezingsprogramma 2006
SP presenteert kandidatenlijst gemeenteraad