SP presenteert concept-kandidatenlijst gemeenteraad

7 november 2005

SP presenteert concept-kandidatenlijst gemeenteraad

Deze week krijgen de leden van de SP afdeling Rotterdam de concept-kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart 2006 in de bus. De lijst is een voordracht van het afdelingsbestuur, op basis van het advies van een kandidatencommissie. Op woensdag 30 november beslissen de leden van de SP op een ledenvergadering over de definitieve lijst.

Voorgedragen lijsttrekker is huidig fractievoorzitter Theo Cornelissen. De lijst is een mix van jong talent en ervaren SP'ers, mannen en vrouwen, allochtonen en autochtonen. SP-afdelingsvoorzitter Ineke Palm: “We hebben heel veel vertrouwen in deze dertig mensen. Het wordt een heel sterke fractie. We gaan voor 6 zetels op 7 maart 2006!”

Theo Cornelissen maakt zich klaar voor een spetterende verkiezingscampagne: “Het kabinet-Balkenende maakt een puinhoop van dit land, en het Rotterdamse college van Leefbaar Rotterdam, CDA en VVD doet er nog een schepje bovenop. Wij stellen de mens centraal en willen meer kansen voor iedereen. Beter onderwijs, meer werk, goede zorg. Meer sociale huurwoningen in leefbare, schone, groene, veilige, gemengde wijken. Al onze vrijwilligers blijven de komende maanden hard aan de slag om dat alternatief uit te dragen.”

De volledige concept-kandidatenlijst...