Bezoek Nesselande

9 februari 2004

Bezoek Nesselande

Vrijdag 6 februari ging de fractie naar Nesselande. Heel ver weg, naar Ommoord en dan nog een stuk verder langs de Wollefoppenweg midden in het boerenland.
Eenmaal in Nesselande aangekomen weet je dat je nog in Rotterdam bent maar het voelt anders. Inmiddels wonen er in Nesselande duizend mensen maar er wordt nog volop gebouwd.
We werden ontvangen door een mevrouw van de Wonio (Wijkorganisatie in Opbouw) en door een vertegenwoordiger van platform Achternesse.

Ontvangst Nesselande

Deze club is al jaren bezig met belangenbehartiging voor de groep mensen die van oudsher op de plek van nesselande woont. Inmiddels groeien de twee organisaties zo zachtjesaan naar elkaar toe, oude en nieuwe bewoners van Nesselande hebben immers grootdeels dezelfde belangen.
Problemen volop, geen grotestadsproblemen maar pioniersproblemen. De ontsluiting van Nesselande langs de Wollefoppenweg is een ramp, er is geen huisarts, geen winkel, geen sportmogelijkheden, iedereen zou aangesloten zijn op de glasvezelkabel (pilotproject van de gemeente) maar dat is nog niet gebeurd, er wordt slecht omgegaan met de goede oude dingen van de omgeving (ook op milieugebied) en er is een strijd gaande om een bibliotheek naar de wijk te krijgen. Deze twee organisaties proberen zoveel mogelijk (toekomstige) bewoners van deze wijk te mobiliseren maar dat is niet altijd makkelijk.

Na het gesprek hebben we nog even rondgekeken en het viel ons op dat vooral de vrije kavels niet erg esthetisch werden bebouwd. Weinig groenaanleg en heel veel verschillende bouw.

Nieuwbouw Nesselande

En een brug van Wind en Water die nog nergens heen ging.

We gaan zeker volgend jaar terug en zijn benieuwd hoe Nesselande er dan voor staat!

Meer informatie: Theo Cornelissen (06-) 20 43 01 96, E-mail

Terug naar Gemeenteraad of Buurten in de Wijken