SP Hillegersberg-Schiebroek

Piet Koole, Lijsttrekker Hillegersberg-Schiebroek:
"De inbreng van de inwoners van Hillegersberg en Schiebroek staat bij ons centraal. We gaan zorgen voor goede communicatie via wijkkranten, internet voor bewoners en we gaan naar de bewoners toe. Zeggenschap moet laagdrempelig en dichtbij zijn. Met bestaande bewonersinitiatieven en bewonersorganisaties gaan we in overleg."

Beter Hillegersberg-schiebroek

*/
1. Alle basis welzijnsvoorzieningen op één plek in elke wijk
Ouderen en gehandicapten voor wie voorheen plaats was in een instelling, moeten nu thuis en in de wijk worden opgevangen. De SP vind dat deze kwetsbare doelgroep bij voorkeur thuis, maar anders op loopafstand, dus in de eigen buurt terecht moeten kunnen voor maatschappelijk werk, sociaal raadslieden, zorg en welzijn. We willen in elke wijk een buurtpost waar buurtbewoners met hun hulpvragen terecht kunnen.

2. Meer laagdrempelige ontmoetingsplekken en open podia in de wijk
Elke wijk heeft ontmoetingsplekken nodig voor verschillende groepen bewoners. Veel van deze plekken zoals buurthuizen zijn wegbezuinigd, of dreigen failliet te gaan. Het uitgangspunt van de SP is dat elke wijk een laagdrempelige inloop en ontmoetingsruimte moet hebben. Dat kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van leegstaande winkelruimten. Met een beetje creativiteit hoeft dat niet veel te kosten.

3.Fatsoenlijk en betaalbaar wonen
Woningbouwcorporaties moeten terug naar hun kerntaak: zorgen voor voldoende betaalbare huurwoningen en fatsoenlijk onderhoud van hun woningvoorraad. Verbeteren van de aansluiting op de verschillende woonbehoeften van ouderen, gehandicapten en doorstromers en het verduurzamen en energiezuiniger maken van woningen.

Onze Kandidaten

1.   Piet Koole
2.   Jelle Tiernego
3.   Saïd Afalah
4.   Anna Boom
5.   Patrick van Klink
6.   Bob ter Haar
7.   Bert Hilgersom
8.   Ariëlle Leenheer
9.   Kees Thieme
10. Wiel Senden

Neem contact met ons op

Vragen of suggesties aan de SP Hillegersberg-Schiebroek?
E hillegersbergschiebroek@rotterdam.sp.nl