Theo Cornelissen wil meer tijd voor gezinscoaches

12 juli 2007

Theo Cornelissen wil meer tijd voor gezinscoaches

SP-fractievoorzitter Theo Cornelissen pleit voor meer tijd voor gezinscoaches. Gezinscoaches grijpen in als het met een gezin niet goed gaat. Als bijvoorbeeld de kinderen verwaarloosd worden of er zijn andere problemen in het gezin. 'Het probleem dat steeds weer terugkomt is dat deze gezinscoaches te weinig tijd hebben, namelijk slechts zes maanden.' De SP stelt voor dat deze periode wordt uitgebreid naar een jaar.'

Theo Cornelissen Cornelissen: 'Met pijn in het hart moeten de gezinscoaches het gezin waar ze in werken na zes maanden weer loslaten, naar hun smaak te vroeg. Ik wil dat het college dit signaal oppikt en hiermee aan de slag gaat. Wij willen bij de begroting 2008 een voorstel zien om de periode dat een gezinscoach met ene gezin werkt wordt opgerekt naar een jaar. Nu al wordt hier en daar onderhands gesjoemeld met de registratie om de coaches een paar weekjes extra te geven, maar dat moet beter kunnen.'

Motie uitbreiding gezinscoaches