Kennismakingsavond nieuwe leden druk bezocht

16 januari 2007

Kennismakingsavond nieuwe leden druk bezocht

Bijna vijftig mensen bezochten maandagavond een kennismakingsavond voor nieuwe leden op de Vijverhofstraat. Na een welkom van scholingscoördinator Liesbeth Hoogenboom vertelden bestuurslid Kevin Levie en raadslid Leo de Kleijn wat er in de Rotterdamse SP-afdeling allemaal te doen is.

Mathijs Spaas stond stil bij de drie kernbegrippen in de maatschappijvisie van de SP - menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit - en Oane Sikkema ging met de leden in debat over de stelling 'De SP is veel te snel opgestapt bij de onderhandelingen voor een nieuwe regering'. Met een rondleiding door het landelijk hoofdkantoor van de partij, een hapje en een drankje werd de avond afgesloten.

De kennismakingsavond krijgt een vervolg in drie afleveringen van de cursusserie 'politieke basisvorming', waar veel van de aanwezigen mee doorgaan. Tijdens die bijeenkomsten gaat het over de geschiedenis van de SP en die van (linkse) politiek in Nederland, de verschillen tussen politieke stromingen, over debat en buitenparlementaire actie. Deze drie avonden vinden plaats op maandag 29 januari, 12 en 26 februari, om 20.00 aan de Vijverhofstraat 65.

Meedoen kan nog: meer informatie en opgeven bij Liesbeth Hoogenboom, liesken@tomaatnet.nl of 06-22 99 20 39.