Voortbestaan van 't Kapelletje gegarandeerd

29 oktober 2004

Voortbestaan van 't Kapelletje gegarandeerd

Aan twee jaar onzekerheid over het voortbestaan van het Kapelletje is op 28 oktober een einde gekomen. Het deelgemeente bestuur gaf in 2003 al aan dat ze de volledige subsidie voor het unieke theater in Noord aan de stad te wilden laten. Daardoor dreigde het Kappelletje tussen wal en schip te geraken.
Met aangenomen motie van de SP kreeg het college de opdracht van de gemeenteraad om die ondergang te voorkomen. SP-deelraadslid Spaas: “Zowel Coolsingel als Noord zijn uiteindelijk over de brug gekomen. Dat is een overwinning voor amateurtoneel minnend Rotterdam.”

Op 28 oktober 2004 vervolgde de deelgemeenteraad van Noord de vergadering over de begroting 2005. Het voortbestaan van het Kapelletje is in principe verzekerd.

Er is een financiering gevonden waarbij Coolsingel en Noord elk 50 procent voor het Kapelletje op zich neemt. Een amendement van de coalitie werd door een meerderheid gesteund.

Er zit nog wel een klein addertje onder het gras. Spaas: “Het kan zijn dat er toch een tekort van € 2000 in 2005 voor het Kapelletje. In het deel van de Coolsingel is namenlijk een groter bedrag geoormerkt voor de programmering, dan het Kapelletje nodig heeft. Omdat het geoormerkt is, kan het Kapelletje het niet voor de exploitatie gebruiken. De motie van de SP, waarmee dit euvel ondervangen kon worden, kreeg geen steun van de meerderheid.”

Mathijs Spaas
SP deelraadslid Noord