Actie tegen sloopplan Pompenburgflat

5 november 2022

Actie tegen sloopplan Pompenburgflat

Foto: SP Rotterdam

Bewoners van de met sloop bedreigde Pompenburgflat werden vandaag uitgenodigd om nieuwe, concept plattegronden te 'ervaren'. Bewoners willen blijven in hun eigen perfecte, grotere Pompenburg woning. Daarom hebben bewoners samen met de SP plattegronden van Pompenburgflat woningen meegenomen naar de bijeenkomst.

Helaas mochten we niet naar binnen. Uiteindelijk heeft Bart Kesselaar van Havensteder een plattegrond van harte in ontvangst genomen.

Het is overduidelijk dat deze woningen niet gesloopt hoeven te worden. Goede woningen met goede energielabels en zonder mankementen. Hopelijk komt Havensteder tot inkeer zodat bewoners kunnen blijven. Slopen is bezopen!

Het is totaal onnodig om hier RISE verder te ontwikkelen, want bewoners willen niet wijken voor projecontwikkelaars.

Daarom hebben wij de uitnodiging voor de bijeenkomst van vandaag vervangen met een passender tekst.

Geen sloop van de Pompenburgflat! Pure kapitaalvernietiging om een sociaal woonblok met 226 goede woningen te slopen. Jouw steun en hulp is belangrijk. Wees solidair. Het verzet groeit. Doe mee met de acties! Ga naar rotterdam.sp.nl/pompenburg