Geen sloop van de Pompenburgflat!

Klik hier om naar de pagina te gaan waar een Brochure gedownload kan worden.

Drie jaar geleden lazen bewoners van de Pompenburgflat in de krant dat hun woningen op de nominatielijst staan voor sloop. Woningen die 40 jaar geleden gebouwd zijn, met goede energielabels en zonder mankementen. Er worden beloftes gedaan aan bewoners dat ze in (kleinere) woningen terug kunnen komen, maar de bewoners willen gewoon blijven en niet wijken voor projectontwikkelaars.

Woonbeleid of Wanbeleid?

Een projectontwikkelaar wil drie luxe torens bouwen met appartementen die onbetaalbaar zijn voor de gewone Rotterdammer. Daarvoor moet de Pompenburgflat wijken. Pure kapitaalvernietiging om een sociaal woonblok naast het Hofplein met 226 goede woningen te slopen. Bewoners willen blijven en niet wijken voor rijken!

Strijd mee voor een sociaal woonbeleid!

De definitieve beslissing voor sloop moet nog genomen worden. Samen maken we een vuist tegen het wanbeleid. Zo voorkomen we dat in Rotterdam goede en betaalbare woningen verdwijnen.

Geen sloop van de Pompenburgflat!

Bewoners strijden al drie jaar voor behoud van de Pompenburgflat. Jouw steun en hulp is belangrijk. Wees solidair. Doe mee met de acties! Vul het onderstaande formulier in of stuur een bericht naar rotterdam@sp.nl .

Meld je hieronder aan om de brochure te ontvangen en op de hoogte gehouden te worden van toekomstige acties.