Geen energie voor Rotterdam: nieuwe raad laat Rotterdammers in de kou staan

21 april 2022

Geen energie voor Rotterdam: nieuwe raad laat Rotterdammers in de kou staan

Foto: SP Rotterdam

Ons voorstel voor een hogere energietoeslag voor meer Rotterdammers is niet aangenomen. Het voorstel voor een energietoeslag van 800 euro voor Rotterdammers die tot 130% van het wettelijk sociaal minimum verdienen, is onder andere niet ondersteund door Leefbaar Rotterdam en DENK. Fractievoorzitter Theo Coskun: ‘Zeer teleurgesteld in DENK die bij de eerste de beste motie al laat zien dat ze voortaan samen met de VVD de werkende armen in Rotterdam in de kou laat staan’

Eerder had Theo Coskun vragen gesteld over de energietoeslag. En vandaag tijdens de eerste raadsvergadering is het voorstel voor de energietoeslag ingediend. Leefbaar Rotterdam, DENK, D66, FvD en de VVD hebben tegengestemd. Met 26 tegen 19 stemmen is het voorstel niet aangenomen. Zelfs het voorstel voor een energietoeslag van 200 euro voor huishoudens tussen 120% en 130% van het wettelijk sociaal minimum is helaas niet aangenomen.