Weer een volkstuincomplex in het nauw!

7 oktober 2021

Weer een volkstuincomplex in het nauw!

Foto: SP Rotterdam

Weer een volkstuin in het nauw. Een projectontwikkelaar heeft namelijk zijn oog laten vallen op VTV Hordijkerveld. De SP is recentelijk langsgeweest om een hart onder de riem te steken bij de volkstuinders. De SP heeft vragen gesteld aan de wethouder hierover.

De SP heeft vernomen dat het volkstuincomplex VTV Hordijkerveld in IJsselmonde in zijn bestaan bedreigd wordt door een projectontwikkelaar. Steeds vaker staat de toekomst van een volkstuincomplex op het spel. Wat de SP betreft, moeten volkstuinen gekoesterd worden.

Dit volkstuincomplex met ongeveer 60 verblijfstuinen en 44 nutstuinen is een oase in de stad. Vele Rotterdammers genieten er dagelijks van. Een toegankelijke plek waar echte sociale cohesie te vinden is en voor veel mensen een ontzettend waardevolle toevoeging aan de stad. In de Tribune van september heeft de SP aandacht besteed aan het belang van volkstuinen.

Fractievoorzitter Aart van Zevenbergen is recent op bezoek geweest bij het volkstuincomplex VTV Hordijkerveld. Naar aanleiding van de signalen hebben we vragen gesteld aan de wethouder.

Aart van Zevenbergen: 'Het is onacceptabel dat volkstuinen in hun bestaan bedreigd worden. De wethouder moet de volkstuinen in bescherming nemen en duidelijk maken aan projectonwikkelaars dat bepaalde delen van Rotterdam gewoon bestemd zijn voor volkstuinen.'