Stop sloop van volkstuinen!

18 januari 2021

Stop sloop van volkstuinen!

Foto: SP Rotterdam

Vandaag ging de SP op bezoek bij de volkstuinvereniging SnV. Het Rotterdamse college wil de helft van het volkstuincomplex slopen. Tuinders worden in de steek gelaten. Net als met andere plannen in de stad, werden zij niet op tijd geïnformeerd en niet adequaat betrokken bij de besluitvorming.

De afgelopen weken heeft de Rotterdamse SP fractie veel e-mails ontvangen van volkstuinders van het volkstuincomplex Streven naar Verbetering (SNV).

Foto: SP Rotterdam

Ook wij hebben met verbazing de brief van de wethouder gelezen. De gemeente heeft nog niets besloten over de gedeeltelijke sloop van de volkstuin. Maar toch wordt het scenario van sloop onderzocht. Wat de SP fractie betreft worden de volkstuinders hiermee in de steek gelaten. Net als andere (sloop)plannen in de stad, worden Rotterdammers genegeerd, niet op tijd geïnformeerd en niet adequaat betrokken bij de besluitvorming. Dit moet echt anders. Onze raadsfractie zal aan de kant van de bewoners staan en pleiten voor behoud van deze prachtige volkstuinen.

We zijn verheugd dat er al een petitie is gestart. Teken nu de petitie op: https://stopsloopsnv.petities.nl/