Ook verzet tegen sloop in Schiebroek

8 maart 2021

Ook verzet tegen sloop in Schiebroek

Foto: SP Rotterdam

Bezorgde Schiebroekers hebben op zondag 7 maart de koppen bij elkaar gestoken. Zij willen geen sloop van hun woningen maar goed onderhoud door Vestia. De kerngroep is uitgebreid en er volgen binnekort meerdere bijeenkomsten. Anti-sloop activist Menno Janssen en SP-bestuurslid Wijnand Rijnders ondersteunen de bewoners.

Schiebroek-Zuid is een mooie groene wijk met betaalbare woningen, ongeveer 60 jaar geleden gebouwd. Rotterdam Centrum is goed bereikbaar via de metrostations Melanchantonweg en Meijersplein.

Echter heeft VVD-wethouder Bas Kurvers zijn oog laten vallen op deze mooie locatie. Hij wil van de 980 betaalbare woningen in Schiebroek-Zuid er ongeveer 500 laten slopen.

Crooswijker en anti-sloop activist Menno Janssen en SP-bestuurslid Wijnand Rijnders, die samen het anti-sloop duo vormen, hebben op de bijeenkomst gesproken.

In de Tweebosbuurt en de Fazantstraat/Vogelbuurt boekten de bewoners met ondersteuning van Menno Janssen en de SP successen in strijd tegen sloop. Deze ervaringen hebben zij gedeeld met de Schiebroekers.

Binnenkort gaat de kerngroep vergaderen en acties ondernemen. Over 2 weken is er weer een bijeenkomst.