PvdA en GroenLinks laten de Wielewaal links liggen

11 oktober 2018

PvdA en GroenLinks laten de Wielewaal links liggen

De linkse partijen in het college laten de Wielewaal in de steek. Waren GroenLinks en de PvdA nog tegen de Woonvisie in 2016, nu wordt vol op sloop ingezet. Niets is meer over van de steun aan de Wielewaal. In de commissie Bouwen en Wonen gingen PvdA en Groenlinks door de slappe knieën. Er wordt gesloopt en er komen dure huizen voor terug.

Na jaren van overleg en het voorleggen van vruchtbare ideeën door de bewoners is er in de commissie Bouwen en Wonen een streep gehaald door hun plannen. Wrang genoeg is dan ook de ambitie van het college ‘Nieuwe energie voor Rotterdam’ waar bewoners het voor het zeggen. Dat geldt dan niet voor bestaande Rotterdammers maar voor de nieuwe yuppen met koffiebars.

SP burgerraadslid Burak Yildiz: ‘Het is allemaal een wassen neus, als het college echt coöperatieve woonvormen wil stimuleren dan moeten ze wel het alternatieve plan van de Wielewaal een kans geven. Maar hoe het er nu naar uitziet zijn er tegenwoordig a en b inwoners in de stad. Als je een leuk bakfietsidee hebt dan steunen ze je maar als je al je hele leven in Rotterdam woont en hebt bijgedragen aan de ontwikkeling van de stad dan kan je in de grond zakken. Heel onterecht allemaal. Maar de SP blijft vierkant achter de bewoners staan!”