8 Redenen om SP te stemmen

20 maart 2018

8 Redenen om SP te stemmen

Foto: SP

Morgen gaat u naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen en de gebieden. We zetten op een rij waarom u het best SP kan stemmen.

1. We stoppen de sloop of verkoop van 20.000 betaalbare woningen en bouwen de komende jaren 40.000 woningen, waarvan minstens 10.000 betaalbaar, erbij. Tegelijkertijd verduurzamen we in Rotterdam jaarlijks 10.000 woningen met een stijging tot energielabel A of B. Dat is goed voor milieu en de portemonnee.
  2. De gemeente compenseert het verlies aan koopkracht voor mensen met de laagste inkomens vanuit de bijzondere bijstand en door kwijtschelding van lokale lasten en gemeentelijke tarieven voor deze groep.
  3. In elke wijk moet budgetvoorlichting en schuldhulp aanwezig zijn. Voor jongeren komt er een traject op maat om de schulden af te lossen.
  4. Discriminatie bestrijden we krachtig: met naming en shaming en door als gemeente geen zaken te doen met uitzendbureaus die selecteren op basis van naam, kleur of afkomst.
  5. We kappen met de patseraanpak. Agenten gaan stop-formulieren invullen om etnisch profileren tegen te gaan.
  6. Vervuilende bedrijven in de haven gaan fors geld storten in een kolenfonds: Een fonds bedoeld om de transitie naar duurzame energie ook sociaal te kunnen laten verlopen
  7. Het aantal windmolens op Rotterdams grondgebied wordt uitgebreid en op elk gemeentedak komen zonnepanelen. Woningen isoleren we en halen we van de gasaansluiting af.
  8. In plaats van nog meer geld stoppen in de binnenstad, zijn nu de wijken aan de beurt. Voor goed (groen)onderhoud, speelplekken, fietsnietjes en schone straten.

Dus stem 21 maart voor elkaar. Stem SP!