Magis 010 definitief gered!

3 oktober 2017

Magis 010 definitief gered!

Foto: SP

Magis010 is definitief gered! Gisteren tekenden de gemeente en Magis010 bij voor een jaar. Het merendeel van de mensen van Magis010, een sociale onderneming waar honderden mensen met een beperking werken, kan hun werk nu behouden. Eigenlijk wilde de gemeente de stekker uit Magis010 trekken. Een aangenomen voorstel van de SP, gesteund door Nida, VVD, Pvda, GroenLinks en de Partij voor de dieren wist dat te voorkomen. De wethouder moest weer aan de onderhandelingstafel plaatsnemen en nu zijn de partijen er uit gekomen.

Josine Strörmann, raadslid SP: "Woorden schieten tekort om aan te geven hoe blij ik hier mee ben. Al die mensen die zich enorme zorgen maakten over hun toekomst, of ze hun werk wel konden blijven doen in deze veilige omgeving. Met collega's die als familie voor hen zijn. Die mensen hebben nu zekerheid. Dat is ontzettend fijn."

De mensen van Magis010 hebben dit voor een groot deel zelf bereikt, door niet één of twee maar zelfs drie keer in groten getale naar het stadhuis te komen tijdens de raadsdebatten. Actie voeren helpt, dat blijkt maar weer. De grootste tegenstand van het redden van Magis010 kwam van Leefbaar Rotterdam, Christenunie-SGP, D66 en het CDA.

Tijdens het inspreken van Magis 010 in de commissie

Foto: Edwin de Voigt