Rotterdammers eindelijk in de traplift

18 mei 2017

Rotterdammers eindelijk in de traplift

Foto: Pixabay

Meneer Dinjan en mevrouw Lips kwamen inspreken op het stadhuis bij de commissie WIPV over de onmogelijkheid om een traplift aan te vragen of te verkrijgen in Rotterdam. Dat deden ze met succes, voor henzelf en vele andere Rotterdammers die een traplift nodig hebben, tot vreugde van de SP.

SP-raadslid Josine Strörmann: ´Als mensen het gemeentenummer 14010 belden over hoe ze een traplift moesten aanvragen, kregen zij doodleuk te horen dat ze maar geen aanvraag moesten doen omdat het kansloos zou zijn, met daar bovenop het advies misschien maar te verhuizen. Schandalig dat er zo wordt omgegaan met kwetsbare mensen in Rotterdam!´

Volgens de gemeente weten veel mensen wel dat ze in de toekomst oud en gebrekkig worden en dus daarom niet in een huis met een trap moeten gaan wonen. Bovendien is het wel erg duur een traplift te geven aan mensen die misschien nog maar twee jaar te leven hebben. De SP vindt dit schandalig.

´Ik vind het dan ook heel goed dat deze mensen zijn komen inspreken op het stadhuis, en met succes! Wethouder De Jonge heeft toegezegd de aanvragen van meneer Dingejan en mevrouw Lips opnieuw te laten bekijken en bij de mensen thuis te komen om de situatie in te schatten. Dat is dus nog nooit gedaan!?´aldus Strörmann.

Ook komen de trapliften opnieuw op de agenda bij de behandeling van het algemene beleid. De SP wil bijvoorbeeld graag weten waarom bijna niemand in aanmerking komt voor een traplift? Tenslotte zegde de wethouder toe alle meldingen van aanvragen die in het verleden niet in aanmerking zijn gekomen opnieuw te bekijken.