Gemeenteraad Buurten in de Wijken deel 2

De SP komt weer
buurten in de wijken
!

’Buurten in de Wijken’ zijn buurtbezoeken van de Rotterdamse SP fractie aan alle buurten van de Rotterdamse wijken en wordt iedere maand afgesloten in een ander deelgemeente met een openbare avond. Elke avond zal een ander thema worden uitgelicht zoals de herstructurering, de huren, de speeltuinen, id-banen, integratie, hangjongeren. Kortom thema’s die alle Rotterdammers aangaan.

Buurten in de Wijken deel 1 vond plaats in 2003 en 2004 en was meer een oriënterend project met als thema; Is het nog prettig wonen in…? De SP fractie ontmoette actieve buurtbewoners, boze buurtbewoners, buurtorganisaties, bewonersorganisaties, opbouwwerkers, jongerenwerkers, buurtmoeders en buurtagenten in alle deelgemeenten.

Buurten in de Wijken deel 2 gaat deze maand weer van start. De SP zal nog steeds nog steeds buurtbezoeken af leggen maar nu met elke maand een ander thema zoals; wat is de rol van de deelgemeente? Hoe functioneert het WBR? Ook zullen er vragen gesteld worden als; Gaan we buurten zonder buurthuis? Is integratie uit de gratie? Is de wijk een speeltuin voor projectontwikkelaars of heeft de wijk een speeltuin nodig voor de kinderen die er wonen?

De SP fractie zal zich nog actiever op stellen wat betreft vragen stellen aan het College over verschillende vreemde en onrechtvaardige situaties waar instanties en groepen buurtbewoners in verkeren. In september legt de SP bezoekjes af in Charlois, oktober in Delfshaven, november in IJsselmonde en december in Kralingen-Crooswijk en zo alle deelgemeenten.

Afsluitend wordt er per deelgemeente elke maand een openbare avond georganiseerd rondom een thema. Alle Rotterdammers zijn welkom.

Meer informatie: Edwin de Voigt,
coördinatie Buurten in de Wijken