Rode Veer voor Querien Velter

12 juli 2016

Rode Veer voor Querien Velter

Foto: SP

De Rode Veer is afgelopen zondag uitgereikt aan Querien Velter. Zij kreeg de prijs voor haar tomeloze inzet de afgelopen maanden in de campagne voor het woonreferendum.

Elk jaar sluit de Rotterdamde SP het politieke jaar af met een barbecue om de leden te bedanken voor hun inzet. Tijdens het eten wordt elk jaar iemand in het zonnetje gezet met de wisseltrofee de Rode Veer. Dit jaar was die voor Querien Velter. Namens de SP trok zij in een breed samenwerkingsverband de campagne om het woonreferendum dit najaar mogelijk te maken. Velter nam blij de prijs in ontvangst uit handen van Peter Staalson, die de Veer vorig jaar won: 'Het is leuk dat ik hem krijg, maar de actie had helemaal niet van de grond gekomen zonder het actiecomite, zonder inzet van alle huurdersverenigingen in Rotterdam, speciaal die in Feijenoord en zonder alle mensen die de handtekeningen bij elkaar hebben verzameld.' De Veer zal dan ook voorlopig een ereplekje krijgen in de ruimte waar de wekelijkse actievergaderingen plaatsvinden, het Ravenest.

Foto: SP

Na de zomer krijgt de campagne voor het Woonreferendum een vervolg. 10.000 handtekeningen verzamelen om het referendum mogelijk te maken was stap een, stap twee is ervoor zorgen dat het opkomstpercentage boven de 30 procent uitkomt. Velter: 'Het echte werk gaat nu pas beginnen. Hoe maken we zo veel mogelijk Rotterdammers duidelijk dat het zin heeft om je uit te spreken tegen de sloopplannen? Ik nodig dan ook iedereen uit om met ons mee campagne te voeren.'

Voor in de agenda dus voor na de zomer: zondag 28 augustus, campagnebijeenkomst Woonreferendum. 19.30 uur. Lokatie volgt. Geef je op via een mailtje aan Querien Velter.