Fietsen wordt leuker in Rotterdam

12 mei 2016

Fietsen wordt leuker in Rotterdam

Vandaag nam de raad unaniem het Fietsplan voor de komende jaren aan. Fietsen wordt aantrekkelijker de komende jaren. De SP houdt wel een punt van zorg: trekt het stadsbestuur wel voldoende geld uit voor alle maatregelen?

Fietsen wordt veiliger en leuker, de komende jaren. Tot voor kort was in Rotterdam de auto de baas, maar daar komt nu verandering in. De SP diende nog een aantal verbetervoorstellen in en steunde er vele van andere partijen. Zo is een voorstel om zo veel mogelijk trappen in de stad (zoals bij ongelijkvloerse kruisingen als viaducten) te voorzien van goede fietsgeleiders. SP-raadslid Tom Weerdmeester: 'Je komt zo'n brug of viaduct anders alleen op door hele stukken om te rijden. Even met je fiets de trap op scheelt een hoop tijd.'

De partij maakt zich wel zorgen over het geld dat is uitgetrokken voor het fietsplan. Weerdmeester: 'De plannen zijn ambitieus en het geld is wat krap aan bemeten. Bovendien gaat een groot deel naar de binnenstad, terwijl veel fietspaden in de woonwijken op verbetering wachten. Wat ons betreft maak je daar eerst een inhaalslag.'