Querien Velter overhandigt Groene Vogel aan Carnissetuin

9 december 2015

Querien Velter overhandigt Groene Vogel aan Carnissetuin

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Vandaag overhandigde SP-raadslid Querien Velter de Groene Vogel aan de vrijwilligers van de Carnissetuin. Zij krijgen deze jaarlijkse prijs omdat de tuin en educatief paradijsje vormde voor jong en oud op Zuid.

Vormde, en niet vormt, want op de huidige locatie van de tuin moeten parkeerplaatsen komen, zo besloot onlangs de gemeenteraad. De SP heeft zich altijd ingezet voor het behoud van de tuin. Velter: 'Het is een belangrijke, educatieve plek in de buurt waar jong en oud kunnen samenkomen. Het is goed dat er nu wel moet worden gezocht naar een nieuwe, goede plek waar de vrijwilligers hun groenactiviteiten kunnen voortzetten. Wat dat betreft is deze prijs niet het einde van de tuin, maar juist een goed, nieuw begin.

De Groene Vogel is een jaarlijkse prijs van het Rotterdams Milieucentrum voor groene vrijwilligers. De winnaar krijgt een geldbedrag dat besteed kan worden aan het project waar hij of zij mee bezig is.