SP Hulpdienst Rotterdam van start!

2 januari 2015

SP Hulpdienst Rotterdam van start!

De SP Rotterdam start per 1 januari met een eigen Hulpdienst. Vanaf die datum zijn gemeentes verantwoordelijk voor een hoop extra taken die eerst op landelijk niveau geregeld werden. De SP denkt dat deze veranderingen desastreus zullen zijn voor veel mensen in Rotterdam, zeker omdat het college van Leefbaar, CDA en D66 er ook nog eens forse bezuinigingen overheen gooit.

De bedoeling is dat mensen die geconfronteerd worden met; kortingen op hun uitkeringen, behandelingen die niet meer vergoed worden, huurverhogingen et cetera zich bij de hulpdienst kunnen melden. Michiel Knoops, coördinator van de hulpdienst: “Wij zijn niet van plan om het gras voor de voeten van andere organisaties weg te maaien. Als we denken dat mensen beter af zijn als ze door andere organisaties geholpen worden zullen we ze zeker doorverwijzen. Het belangrijkste is dat de mensen die in grote problemen terecht komen goed geholpen worden.” Meerdere SP afdelingen in Nederland hebben een soortgelijke hulpdienst opgezet.

De SP hoopt dat naast het helpen van mensen, de hulpdienst ook een goed overzicht zal geven van de effecten van alle veranderingen en bezuinigingen. Indien de ellende waar mensen nu mee te maken krijgen goed in kaart wordt gebracht, kan de SP daar in de gemeenteraad mee aan de slag. Het college zal met de neus op de keiharde en kille feiten gedrukt worden!

U kunt de hulpdienst op de volgende manieren bereiken.
hulpdienst@rotterdam.sp.nl