Bewoners willen Hordijkerveld niet uit

12 november 2004

Bewoners willen Hordijkerveld niet uit

Woningcorporatie Vestia wil in 2007 in de wijk Hordijkerveld in IJsselmonde de zeven flatgebouwen aan de Prinsendijk, Appeldijk, Molgerdijk en de Vudijk slopen. Dit zijn in totaal 288 woningen. In plaats van de flats zouden er dure koopwoningen met een prijskaartje vanaf € 220.000,- moeten komen.

Elly Bosveld, een van de initiatiefnemers van het bewonerscomité ‘Prinsendijk 50 t/m 148’: “Vestia heeft afgelopen dinsdag 2 november duidelijkheid gegeven wat het met de bewoners van de Prinsendijk, Vudijk, Appeldijk en Molgerdijk wil doen. Vestia wil de bewoners Hordijkerveld uitgooien. Volgens Vestia is er geen plaats meer voor de bewoners ook al woon je hier tientallen jaren. We moeten onze groene wijk uit om plaats te maken voor mensen die wel een hypotheek van € 1000,- per maand kunnen betalen.”

“Gelukkig groeit het verzet tegen de sloopplannen van Vestia” verteld Henk de Vries “In de Vudijk hebben we net als in op de Prinsendijk ook een bewonerscomité tegen sloop opgericht. We hebben handtekeningen opgehaald en een behoorlijke meerderheid van de bewoners van de Vudijk is tegen sloop. En er zijn inmiddels nog twee bewonerscomités in oprichting.”

Om meer duidelijkheid te geven over de sloopplannen en de mogelijkheden tot verzet daar tegen organiseren de Bewonerscomités “Prinsendijk 50 t/m 148” en “Vudijk” in samenwerking met de Rotterdamse SP op dinsdag 16 november een informatieavond in het buurthuis Hordijkerveld aan de Pietersdijk 27. De informatieavond begint om 20.00 uur en de zaal is open om 19.30 uur.

Elly Bosveld; “We vinden een informatieavond echt nodig want we merken nog teveel dat bewoners denken dat de sloopplannen een gelopen race zijn. Maar om voor dure koopwoningen zomaar goede en betaalbare woningen te slopen en de bewoners de wijk uit te jagen, daar klopt helemaal niets van!”

De contactpersonen voor de bewonerscomités “Prinsendijk 50 t/m 148” en “Vudijk” zijn:

Ria Rijsdijk, Prinsendijk 56, tel. 482 49 27

Elly Bosveld,