Een weekend in actie

12 oktober 2014

Een weekend in actie

Op minstens acht plaatsen in Rotterdam waren SP'ers dit weekend actief voor een beter Rotterdam én een betere wereld. Onder andere voor het behoud van buurtvoorzieningen als Schuttersveld en de Larenkamp, en tegen de groeiende armoede. Een kort overzicht.

Zaterdagochtend om half tien voerde een aantal jonge SP'ers en Menno Janssen van de gebiedscommissie Kralingen-Crooswijk actie bij Zwembad Schuttersveld. Het zwembad dreigt gesloten te worden omdat het gemeentebestuur flink wil bezuinigen op sport en recreatie.

Niet alleen in Crooswijk, ook elders in de stad voeren bewoners actie voor voorzieningen in hun wijk. Theo Coskun en SP'ers uit Charlois waren er zaterdag bij toen bewoners pleitten voor het behoud van wijkcentrum De Larenkamp. Ondertussen ging raadslid Querien Velter langs in het Lloydkwartier, waar bewoners vinden dat het groene stuk op de pier behouden moet blijven en niet bebouwd moet worden.

Zaterdagmiddag flyerden SP'ers op de Centrum-, Visserij- en Afrikaandermarkt om aandacht te vragen voor de Mars tegen de Armoede. Aanstaande vrijdag, 17 oktober, is er een mars en manifestatie tegen de groeiende armoede in Rotterdam. De SP en tal van andere maatschappelijke organisaties pleiten voor een 'offensief tegen de armoede'.

SP'ers waren ook aanwezig bij een demonstratie van Koerdische en Alevitische organisaties zondagmiddag om aandacht te vragen voor de situatie in Kobani in Syrië. Bestuurslid Ineke Palm sprak op de demonstratie: "De VN spreekt van een dreigend nieuw Sebrenica. Dat mag niet gebeuren. De burgers van Kobani zitten als ratten in de val. Een bloedbad moet worden voorkomen."