Sun van Dijk meest betrokken politica volgens Culinaire Stemwijzer

12 maart 2014

Sun van Dijk meest betrokken politica volgens Culinaire Stemwijzer

Sun van Dijk, nummer 3 op de lijst van de SP is verkozen tot de meest betrokken politica volgens Culinaire Stemwijzer. De Culinaire Stemwijzer is een TV-serie van Yes We Care Topvrijwilligers, die kijkers op een laagdrempelige en positieve manier informeert over de idealen van Rotterdamse politici. Je stem bepalen kan op veel manieren: Wie kookt het meest verantwoord én het lekkerst is er een van.

De inspiratie voor haar gerechten deed Van Dijk op bij de Bijstandsgerechten, een website met lekkere en gezonde recepten voor weinig. Van Dijk:  'Helaas is er in Rotterdam een grote groep mensen die maar van 40 euro per week rond moet komen. Het kost veel creativiteit om van zo'n budget elke dag een goede en gezonde maaltijd op tafel te zetten.'

Tijdens het roeren en het raspen ging het over de keuzes die de SP maakt voor een sociaal Rotterdam: Menselijke zorg, Meer betaalbare huurwoningen, goed onderwijs en een levendige cultuur- en uitgaansstad.