Lijstverbinding zonder SP gemiste kans voor sociaal Rotterdam

13 januari 2014

Lijstverbinding zonder SP gemiste kans voor sociaal Rotterdam

“Een gemiste kans voor linkse samenwerking in Rotterdam”, noemt SP-lijsttrekker Leo de Kleijn de lijstverbinding tussen PvdA en GroenLinks. De SP nam enige weken geleden het initiatief om te komen tot een links blok, waarmee voorkomen zou kunnen worden dat eventuele restzetels bij rechts zouden belanden. De PvdA en GL durven zich echter niet uit te spreken voor links. Wie een 100% sociaal stadsbestuur wil heeft straks één keuze: De SP.

“Blijkbaar gaat de PvdA niet voor een sociaal Rotterdam,” zegt De Kleijn, “een bizarre move. En heel jammer voor al die Rotterdammers die steeds meer moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen en die tegelijkertijd hun lasten zien stijgen. Die een beroep moeten doen op de voedselbank. En die zien hoe hun zorg gesloopt wordt en hun wijkcentra de deuren sluiten.”

Een solidaire stad staat of valt bij goede voorzieningen op het gebied van onderwijs, zorg, welzijn, cultuur en sport, meent de Kleijn . “De voorstellen van de SP zijn een forse breuk met het beleid van de heersende partijen in zowel de stad als Den Haag. De SP kiest radicaal voor een andere, socialere en eerlijkere koers. Het kan, het moet en het zal beter!”