Kledingbank in financiële nood

11 december 2013

Kledingbank in financiële nood

De Kledingbank wordt in haar voortbestaan bedreigd. Volgend jaar moet de vrijwilligersorganisatie ineens een flinke huur gaan betalen voor hun pand aan de Oostkousdijk. De SP wil dat de gemeente een fonds instelt om voedsel- en kledingbanken financieel te kunnen ondersteunen.

Ruim zeven jaar heeft de Kledingbank aan de Oostkousdijk hun pand gratis kunnen gebruiken.  Per 1 januari aanstaande moeten ze maandelijks een huur van € 650,- excl. gaan betalen. Voor de Kledingbank is dat momenteel niet op te brengen omdat ze geen structurele inkomsten hebben. De winkel wordt dagelijks gerund door een team vrijwilligers. De energiekosten worden via giften en fondsen bij elkaar gesprokkeld.

Josine Strormann, raadslid SP: "Wij hebben al voorgesteld om vanaf volgend jaar een fonds in te stellen, uit het armoedegeld, om kleding-voedsel- en speelgoedbanken te helpen met hun vaste lasten. Maar dit is helaas nu nog niet overgenomen. De SP blijft dit proberen maar blijf in de tussentijd vooral uw (kinder)kleding naar de Kledingbank brengen en doe ook mee met de crowdfunding actie van Bogue!"

Wilt u de Kledingbank financieel steunen? Dat kan via deze crowdfundingactie

Zie ook de website van de Kledingbank en de website Bogue.