Repair Cafe van start

4 augustus 2013

Repair Cafe van start

Zaterdag 3 augustus opende het Repair Café Oude Westen haar deuren. Tientallen buurtbewoners kwamen met allerlei te repareren spullen en naaigoed naar de Gaffelstraat. Onder het genot van een kopje koffie konden de bezoekers samen met vaklui van de SP hun printers, laptops, fietsen onder de loep nemen en oplappen waar nodig.

De SP vaklui waaronder Tine, Henk en Cornelis aan het werk.

Door repareren te promoten wil de SP Rotterdam bijdragen aan het verkleinen van de afvalberg. Dat is hard nodig, vindt Henk Freeling. "In Nederland gooien we ontzettend veel weg. Ook dingen waar bijna niets mis mee is, en die na een eenvoudige reparatie weer prima bruikbaar zouden zijn. Helaas zit repareren bij veel mensen niet meer in het systeem. Met het Repair Café willen we daar verandering in brengen." Zie ook onze aankondiging voor meer informatie.

De SP Rotterdam organiseert elke maand een Repair Café, kijk hier voor alle data. De volgende editie is op zaterdag 14 september, 12.00 tot 16.00 uur op de Gaffelstraat 61B. Dus bewaar uw kapotte broodroosters, lampjes, föhns, kleding, fietsen, servies... nog even goed! De vaklui in het Repair Café weten bijna altijd raad.

Website van Stichting Repair Café (extern)