SP mag niet flyeren? Echt wel!

11 september 2012

SP mag niet flyeren? Echt wel!

SP'er van het eerste uur Theo Coşkun is opgepakt. Zijn misdaad? Flyeren bij de uitgang van het Zuidplein. Hij hield - terecht, zo bleek - zijn rug recht.

Coşkun is bestuurder in Charlois. Tijdens het flyeren op Zuidplein vond een Buitengewoon OpsporingsAmbtenaar dat de SP niet op die locatie mocht flyeren. Coşkun: "Dat is onzin. Het is openbaar grondgebied. Ons verbieden daar te flyeren is een inbreuk op onze grondrechten." Coşkun hield zijn rug recht en zwichtte niet voor de dreigementen van de BOA: "Hij vertelde dat hij gepast geweld mocht gebruiken. Ik was wel benieuwd wat dat gepast geweld dan inhoudt." De politie kwam erbij, en die stopte tot verbazing van de aanwezigen de SP'er in een politiebusje.

Na kort in een arrestantenverblijf te hebben gezeten, gaf de politie toe dat Coşkun gelijk had en mocht hij gaan.

BOA stuurt Sp weg
De BOA's omsingelen flyerende SP'ers. Theo Coşkun staat achter de rechter BOA. (De BOA's zijn onherkenbaar gemaakt.)