Rotterdam moet afzien van deelname VNG-feest

20 maart 2012

Rotterdam moet afzien van deelname VNG-feest

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) organiseert een tweedaags congres en eindfeest voor alle burgemeester, wethouders en raadsleden uit heel het land. De kosten: €842.50 per persoon exclusief overnachtingen. De SP-fractie vindt dit exorbitante bedrag absurd in tijden van bezuinigingen. De SP heeft voor donderdag een debat aangevraagd en zal het college en de gemeenteraad verzoeken om af te zien van deelname.

Leo de KleijnDe VNG bestaat dit jaar honderd jaar. Om deze reden wordt er op 5 en 6 juni een congres en groot eindfeest met artiesten en bekende Nederlanders georganiseerd. SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn: “Ik vind dat het in deze tijd waarin alle Rotterdammers hun broekriem moeten aanhalen, niet te verkopen als de gemeenteraad en het college deel zouden nemen aan dit buitensporig verkwistend feest. Voor Rotterdam zou dit uitkomen op een bedrag van €45.495,-. Dat is absurd!”

De SP-fractie heeft voor donderdag een debat aangevraagd waarin het college en de gemeenteraad verzocht zal worden om af te zien van deelname uit protest tegen dit exorbitante feest.