Samen tegen kernenergie

12 november 2011

Samen tegen kernenergie

In het centrum van Rotterdam werd vrijdagavond door SP, Groenlinks en de Partij voor de Dieren actie gevoerd vóór schone energie en tegen de bouw van nieuwe kerncentrales in Nederland.
11 november was het de 'Dag van de Duurzaamheid' en dus een mooie gelegenheid om aandacht te vragen tegen de slechte plannen van het kabinet om nieuwe kerncentrales mogelijk te maken.

kernenergie
Gertjan en Ike halen handtekeningen op bij winkelend publiek

Vrijdagavond werd het winkelend publiek in het centrum van Rotterdam gevraagd te tekenen voor schone energie.
Milieuorganisaties en politieke partijen zetten zich al ruim een half jaar in voor de actie ´Schoon genoeg van Kernenergie´. Inmiddels zijn voor deze actie ruim 95.000 handtekeningen opgehaald.
Erg positief was dat veel mensen goed op de hoogte zijn van de negatieve kanten van kernenergie. Veel mensen tekenden dan ook graag de petitie.

De SP vindt dat kernenergie niet past in een schone toekomst. Het is onveilig, duur en zadelt ons 240.000 jaar op met levensgevaarlijk afval. 'Uranium is net zo eindig als olie en kolen, de risico's bij een ongeluk zijn te groot. De aandacht die dit kabinet aan kernenergie besteedt, zou beter gericht kunnen worden op echt duurzame oplossingen.' Aldus Emile Roemer tijdens de manifestatie 'Schoon genoeg van Kernenergie' op 16 april 2011 op de Dam in Amsterdam.

Heeft u nog niet getekend? Op de website www.schoongenoegvankernenergie.nl kunt u uw steentje bijdragen op de weg richting de 100.000 handtekeningen.