Vanavond solidariteit met Libie op Jasmijnplein

20 mei 2011

Vanavond solidariteit met Libie op Jasmijnplein

Hierbij nodigen we u uit voor een bijeenkomst vrijdagavond 20 mei op het Jasmijnplein. Afgelopen zaterdag werd het Jasmijnplein in Rotterdam, Schiekade 34, geopend door burgemeester Ahmed Aboutaleb. U heeft hier vast iets over gelezen of gezien in de media. Bij deze gelegenheid sprak hij betrokken en ontroerende openingswoorden en verbond zich namens de gemeente met dit initiatief van een Nederlands-Syrische kunstenaar, gesteund door de SP, PvdA en GL. Op het Jasmijnplein tonen Syrische kunstenaars hun werk, en het allerlaatste nieuws vanuit Syrie, dat binnenkomt via de social-media netwerken, is altijd beschikbaar.

kl

Het is van groot belang dat er zoveel mogelijk mensen in de komende drie weken bij worden betrokken. Door middel van debat, lezingen, live-verbindingen met de brandhaard in Syrie, en uiteraard de permanente tentoonstelling van Syrische kunst, willen we de mensen in Syrie een hart onder de riem steken. Dit gebeurt allemaal vanaf het Jasmijnplein aan de Schiekade 34. Het Jasmijnplein is open dinsdag en vrijdag van 14.00 tot 22.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur.

In de komende drie weken worden bijeenkomsten georganiseerd over de Arabische lente in Syrie en ook over de andere Arabische landen. Elke vrijdagmiddag is er een inloopmiddag en elke vrijdagavond zal er een speciale activiteit zijn. De eerstvolgende bijeenkomst is a.s. vrijdag 20 mei van 20.00 uur tot 22.00 uur. Uitgenodigd zijn de gemeenteraadsleden en fractieleiders van de politieke partijen in Rotterdam. Het programma bestaat uit informatie uitwisseling en gesprekken. Wat kunnen Rotterdammers en de Rotterdamse politiek betekenen voor de mensen in Syrie? Welke misverstanden bestaan er in de beeldvorming? Hoe belangrijk is goede informatievoorziening? Ook de SP-raadsleden zullen hierbij aanwezig zijn. Komt u ook?

Jasmijnplein op Facebook
Jasmijnplein geopend