SP feliciteert Café Le Vagabond

21 april 2011

SP feliciteert Café Le Vagabond

Op last van de burgemeester werd afgelopen zaterdag het café Le Vagabond aan de Nieuwe Binnenweg gesloten. Een nacht ervoor vond er een incident plaats, een steekpartij met gelukkig enkel twee licht gewonden. Het café had al alle beveiligingsmogelijkheden in acht genomen, camera's en portiers. Het incident had niets te maken met het café of met de vaste bezoekers.

De eigenaar had geen schuld aan het incident en heeft meteen de politie gebeld toen het incident zich voordeed. Le Vagabond heeft nooit opzienbarende problemen gehad of veroorzaakt. Toch moest het café op last van de burgemeester voor minimaal twee weken dicht. Dit zou betekenen dat het café niet mee kon draaien tijdens Koninginnedag. Een gat in de omzet van de kroeg maar ook in de programmering van de viering van de nationale feestdag op de Binnenweg.

Vele politieke partijen hebben, op de wandelgangen van het stadhuis of met schriftelijke vragen, er bij de burgemeester op aangedrongen de sluiting te herzien. Ook heeft er een goed gesprek plaats gevonden. Vandaag heeft burgemeester Aboutaleb besloten dat het café vanavond weer open mag.

De SP feliciteert Le Vagabond en alle bezoekers. Proost!