Leo de Kleijn en Farshad Bashir steunen de stakende RET'ers

12 april 2011

Leo de Kleijn en Farshad Bashir steunen de stakende RET'ers

Vorige week waren er al acties in Amsterdam, volgende week in Den Haag, maar vandaag was het de beurt aan het personeel van de RET om te staken. De medewerkers van de RET voeren actie tegen de voorgenomen bezuinigingen en de openbare aanbestedingen. Tweede Kamerlid Farshad Bashir en SP-raadslid Leo de Kleijn,staken de actievoerders een hart onder de riem.

Eric Vermeulen actieleider Abvakabo FNV
Eric Vermeulen, actieleider Abvakabo FNV

Om 10 uur deze ochtend legden de werknemers van de RET het werk neer. De vier uur durende staking werd afgesloten in de remise aan de Hilledijk met een manifestatie. Actieleider Eric Vermeulen van Abvakabo FNV: " Na onze acties in februari heeft het kabinet niets van zich laten horen. Dus gaan we in mei door met hardere acties".

SP Tweede Kamerlid Farshad Bashir sprak de actievoerders toe. "In februari stonden wij achter de acties, vandaag staan we achter de acties en als er in mei hardere acties komen, steunen we jullie weer! Net zolang tot deze absurde plannen van tafel zijn."

Farshad Bashir spreekt de actievoerders toe

Ook Leo de Kleijn nam het woord: "Het is een grof schandaal dat de stadsregio nu al 12 van de 120 miljoen euro wil gaan bezuinigen. Het is een grof schandaal om openbare aanbesteding verplicht te stellen. Ook al lijkt het een gelopen race, we kunnen dit nog tegenhouden. In 2006 dacht men ook dat randstadbus een voldongen feit was. Maar met de acties hebben de RET'ers dit toen tegen kunnen houden. Ook deze plannen kunnen we met actievoeren tegenhouden."

Leo de Kleijn

De SP blijft de strijd van de RET'ers in toekomstige acties steunen.

Hieronder enkele foto's van de staking
Foto's: Diederik Olders.

Geen woorden maar daden